close


突然發現一年半了

我們都變了

不是很簡單的回不去

反而像戴著拙劣的紅藍眼鏡,看見過去與現在混亂的重疊,勉強可以看見模糊的未來顯現,但更多的是分不清幻象的焦躁
也許我們總是在某個瞬間想起那些狹窄的走廊、微型的世界以及被簡化過的結構

前幾天我當了高中生的隊輔,討論著未來的夢想、討論著改變
其實大學生跟它們沒什麼差別,隻是多了更多對人生的疑惑
大學生被逼著選了個科系、大學生被逼著更往前一步,但是世界寫出路標卻不敞開地圖
是什麼讓我們這個時代的年輕人失去熱情
少了讓心劇烈跳動的夢想

但其實我已經厭倦夢想這個字,每個人都在說夢想,為夢想演出一個個肥皂劇,但卻迷失在夢想中
最近看多了像政治文宣的話,每個人都想改變、都想夢想、但你們要change to what, dream to what? 沒人敢說出答案
你們總是飄浮在空中無法降落

越是去闖、越是迷惘,我以為當我踏出一步時,就能看見世界的樣貌,卻被他的廣大給迷惑了
但還是不想放棄,不願意被世界征服,就算知道遊戲規則了,也想玩出自己的賽局
至少讓我打敗那些膚淺的贏家吧

但我又害怕改變、我知道我們在改變了,卻一時看不清
有一天我們會回不到那些走廊
有一天我們會發現我們的相貌改變、曾經有的意氣風發、迷惘、喜悅都會被時間消磨
不要忘記好嗎? 至少在你迷路時,讓我知道一下。

(最近我也在面對許多抉擇,以及寂寞,有很多時刻,尤其丟失錢包及一個人踏上旅程的夜裡,我都以為自己被世界拋下了,而哭泣或憤怒,早已不是我對世界反抗的選項,最後的最後,隻是渴望著誰的笑容而已)






Beyond the horizon of the place we lived when we were young
In a world of magnets and miracles
Our thoughts strayed constantly and without boundary
The ringing of the division bell had begun

Along the long road ,long down to the causeway
Do they still meet there by the cut
There was a ragged band that followed in our footsteps
Running before time took our dreams away

Leaving the myriad small creatures trying to tie us to the ground
To a life consumed by slow decay

The grass was greener
The light was brighter
With friends surrounded
The nights of wonder

Looking beyond the embers of bridges glowing behind us
To a glimpse of how green it was on the other side
Steps taken forwards but sleepwalking back again
Dragged by the force of some inner tide

But the highest altitude with flag unfurled
We reached the dizzy heights of that dreamed of world

[Guitar Solo]

Encumbered forever by desire and ambition
There's a hunger still unsatisfied
Our weary eyes still stray to the horizon
Though down this road we've been so many times

The grass was greener
The light was brighter
The taste was sweeter
The nights of wonder
With friends surrounded
The dawn mist glowing
The water flowing
The endless river

Forever and ever

The grass was greener
The light was brighter
The taste was sweeter
The nights of wonder
With friends surrounded
The dawn mist glowing
The water flowing
The endless river

Forever and ever



arrow
arrow
    全站熱搜

    愛新覺羅 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()